Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

Chrostkowo 99, 87-602 Chrostkowo

Przejdź do treści

NABÓR NA STANOWISKO: INSPEKTORA DS. ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO

NABÓR NA STANOWISKO: INSPEKTORA DS. ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO

 

OGŁOSZENIE O WOLNYM STANOWISKU URZĘDNICZYM

Nr 1/2024 z dnia 04.11.2024 r.

 

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chrostkowie ogłasza nabór na stanowisko: inspektora ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Chrostkowie.

 

  1. Nazwa i adres jednostki:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Chrostkowie, 87-602 Chrostkowo 99, tel. 54 3067541

  1. Określenie stanowiska urzędniczego:

Inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego.

Wymiar czasu pracy: pełen etat.

Rodzaj umowy: umowa o pracę.

Planowany termin zatrudnienia: grudzień 2024 r.

  1. Wymagania niezbędne stawiane osobie przystępującej do naboru:

  • Obywatelstwo polskie,

  • Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

  • Kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku,

  • Nieskazanie w przeszłości prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

  • Nieposzlakowana opinia,

  • Wykształcenie wyższe i co najmniej 5 - letni staż pracy w jednostce samorządu terytorialnego,

  • Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.

  1. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem pracy (podlegające ocenie):

  • Biegła znajomość ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 323 z późn. zm. ), ustawy z dnia 07 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. z 2023 r., poz. 1993 z późn. zm.), ustawy z dnia
    04 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin ,,Za życiem” (Dz. U. z 2023 r.,
    poz.1923 z późn. zm.), ustawy z dnia 04 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów (Dz. U. z 2024 r., poz. 246 z późn. Zm. ), ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1135 z późn. Zm.), ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 2023 r., poz. 2809 z późn. zm.), ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572 z późn. zm.;

  • Biegła obsługa pakietu Ms Office;

  • Biegła obsługa programu eZD;

  • Znajomość oprogramowania komputerowego do obsługi Świadczeń Rodzinnych, Funduszu Alimentacyjnego (Sygnity);

  • Umiejętność pracy w zespole;

  • Wysokie umiejętności komunikacyjne;

  • Samodzielność, zaangażowanie, obowiązkowość, rzetelność, punktualność, odpowiedzialność.

  1. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  • Przyjmowanie wniosków i ustalanie prawa do świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego;

  • Ustalanie dochodu osób ubiegających się o wypłatę świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna oraz funduszu alimentacyjnego;

  • Udzielanie informacji dotyczących świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego;

  • Przygotowywanie projektów decyzji, postanowień oraz wszelkich innych pism w zakresie świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego;

  • Prowadzenie postępowania w tym administracyjnego w zakresie świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego;

  • Przygotowywanie list wypłat świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego;

  • Prowadzenie postępowania dotyczącego nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego, egzekwowanie tychże świadczeń oraz przedkładanie prawomocnej decyzji nakazującej zwrot Kierownikowi.

  • Terminowe zgłaszanie Kierownikowi ośrodka osób do ubezpieczeń społecznych
    i zdrowotnych na podstawie obowiązujących przepisów;

  • Terminowe przygotowywanie i wysyłanie sprawozdań z realizacji świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego, w tym także w formie elektronicznej;

  • Prowadzenie teczek rzeczowych świadczeniobiorców;

  • Wprowadzanie do systemów informatycznych danych niezbędnych do wydania decyzji lub przeprowadzenia postępowania w sprawach ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego;

  • Przygotowywanie dokumentów do archiwizacji;

  • Przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych oraz odbieranie oświadczeń majątkowych niezbędnych do przeprowadzenia postępowania wobec dłużników alimentacyjnych;

  • Prowadzenie teczek rzeczowych świadczeniobiorców funduszu alimentacyjnego oraz prowadzenie dokumentacji wobec dłużników alimentacyjnych;

  • Ewidencjonowanie i rozliczanie kwot z tytułu nienależnie pobranych świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz zwrotów przez dłużników alimentacyjnych;

  • Współpraca z innymi ośrodkami pomocy społecznej, sądami, urzędami, instytucjami  i organami prowadzącymi postępowanie egzekucyjne wobec dłużników alimentacyjnych;

  • Prowadzenie rejestru dłużników alimentacyjnych;

  • Prowadzenie ewidencji wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego;

  • Egzekucja nienależnie pobranych świadczeń z funduszu alimentacyjnego.

  1. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku

Stanowisko administracyjno - biurowe, praca przy monitorze ekranowym w pozycji siedzącej, obsługa urządzeń biurowych, praca na dokumentach w biurze usytuowanym w budynku Gminy
w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.

Praca w wymiarze 8 godzin dziennie od poniedziałku do piątku, 40 godzin tygodniowo. Budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

  1. Wymiar czasu pracy: 1/1 etat

  2. Wymagane dokumenty:

  • List motywacyjny

  • Życiorys (CV)

  • Poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów)

  • Poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy (świadectwa pracy, a w przypadku trwającego zatrudnienia- zaświadczenie o zatrudnieniu zawierające okres zatrudnienia)

  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego

  • Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na wskazanym stanowisku

  • Oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe

  • Oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1781 z późn. Zm.) (wzór zgody stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia)

  • Dane osobowe zawarte w dokumentach aplikacyjnych wykraczające poza dane ustawowo niezbędne, będą przetwarzane wyłącznie za zgodą kandydata, wyrażoną na piśmie (wzór zgody stanowi załącznik nr 2 do ogłoszenia)

  1. Miejsce i termin złożenia dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne- oferty należy składać osobiście lub drogą pocztową w terminie: do 15 listopada 2024 r. do godziny 14.00 na adres:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Chrostkowie, 87-602 Chrostkowo 99

W zamkniętych kopertach z dopiskiem:

,,Nabór na stanowisko inspektora ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Chrostkowie”.

 

Decyduje data i godzina wpływu dokumentów do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Chrostkowie. Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Kserokopie składanych dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność oryginałem.

Konkurs zostanie przeprowadzony dwuetapowo:

Etap I- spełnienie warunków formalnych

Etap II- rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami.

O dokładnym terminie rozmowy kwalifikacyjnej osoby zakwalifikowane do II etapu zostaną powiadomione telefonicznie.

  1. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chrostkowie.


 

 

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chrostkowie

  Maria Majewska                                       


 

 

Załączniki:

Informacje

Liczba wyświetleń: 39
Utworzono dnia: 04.11.2024
Dokument wprowadził:
Agata Siemiątkowska

Historia publikacji

  • 04.11.2024 10:04, Agata Siemiątkowska
    Edycja strony: NABÓR NA STANOWISKO: INSPEKTORA DS. ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO
  • 04.11.2024 09:59, Agata Siemiątkowska
    Dodanie załącznika: Zarządzenie Kierownika GOPS
  • 04.11.2024 09:57, Agata Siemiątkowska
    Dodanie załącznika: RODO