NABÓR NA STANOWISKO: INSPEKTORA DS. ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO
NABÓR NA STANOWISKO: INSPEKTORA DS. ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO
OGŁOSZENIE O WOLNYM STANOWISKU URZĘDNICZYM
Nr 1/2024 z dnia 04.11.2024 r.
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chrostkowie ogłasza nabór na stanowisko: inspektora ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Chrostkowie.
-
Nazwa i adres jednostki:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Chrostkowie, 87-602 Chrostkowo 99, tel. 54 3067541
-
Określenie stanowiska urzędniczego:
Inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego.
Wymiar czasu pracy: pełen etat.
Rodzaj umowy: umowa o pracę.
Planowany termin zatrudnienia: grudzień 2024 r.
-
Wymagania niezbędne stawiane osobie przystępującej do naboru:
-
Obywatelstwo polskie,
-
Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
-
Kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku,
-
Nieskazanie w przeszłości prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
Nieposzlakowana opinia,
-
Wykształcenie wyższe i co najmniej 5 - letni staż pracy w jednostce samorządu terytorialnego,
-
Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
-
Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem pracy (podlegające ocenie):
-
Biegła znajomość ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 323 z późn. zm. ), ustawy z dnia 07 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. z 2023 r., poz. 1993 z późn. zm.), ustawy z dnia
04 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin ,,Za życiem” (Dz. U. z 2023 r.,
poz.1923 z późn. zm.), ustawy z dnia 04 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów (Dz. U. z 2024 r., poz. 246 z późn. Zm. ), ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1135 z późn. Zm.), ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 2023 r., poz. 2809 z późn. zm.), ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572 z późn. zm.; -
Biegła obsługa pakietu Ms Office;
-
Biegła obsługa programu eZD;
-
Znajomość oprogramowania komputerowego do obsługi Świadczeń Rodzinnych, Funduszu Alimentacyjnego (Sygnity);
-
Umiejętność pracy w zespole;
-
Wysokie umiejętności komunikacyjne;
-
Samodzielność, zaangażowanie, obowiązkowość, rzetelność, punktualność, odpowiedzialność.
-
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
-
Przyjmowanie wniosków i ustalanie prawa do świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego;
-
Ustalanie dochodu osób ubiegających się o wypłatę świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna oraz funduszu alimentacyjnego;
-
Udzielanie informacji dotyczących świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego;
-
Przygotowywanie projektów decyzji, postanowień oraz wszelkich innych pism w zakresie świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego;
-
Prowadzenie postępowania w tym administracyjnego w zakresie świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego;
-
Przygotowywanie list wypłat świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego;
-
Prowadzenie postępowania dotyczącego nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego, egzekwowanie tychże świadczeń oraz przedkładanie prawomocnej decyzji nakazującej zwrot Kierownikowi.
-
Terminowe zgłaszanie Kierownikowi ośrodka osób do ubezpieczeń społecznych
i zdrowotnych na podstawie obowiązujących przepisów; -
Terminowe przygotowywanie i wysyłanie sprawozdań z realizacji świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego, w tym także w formie elektronicznej;
-
Prowadzenie teczek rzeczowych świadczeniobiorców;
-
Wprowadzanie do systemów informatycznych danych niezbędnych do wydania decyzji lub przeprowadzenia postępowania w sprawach ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego;
-
Przygotowywanie dokumentów do archiwizacji;
-
Przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych oraz odbieranie oświadczeń majątkowych niezbędnych do przeprowadzenia postępowania wobec dłużników alimentacyjnych;
-
Prowadzenie teczek rzeczowych świadczeniobiorców funduszu alimentacyjnego oraz prowadzenie dokumentacji wobec dłużników alimentacyjnych;
-
Ewidencjonowanie i rozliczanie kwot z tytułu nienależnie pobranych świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz zwrotów przez dłużników alimentacyjnych;
-
Współpraca z innymi ośrodkami pomocy społecznej, sądami, urzędami, instytucjami i organami prowadzącymi postępowanie egzekucyjne wobec dłużników alimentacyjnych;
-
Prowadzenie rejestru dłużników alimentacyjnych;
-
Prowadzenie ewidencji wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego;
-
Egzekucja nienależnie pobranych świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
-
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku
Stanowisko administracyjno - biurowe, praca przy monitorze ekranowym w pozycji siedzącej, obsługa urządzeń biurowych, praca na dokumentach w biurze usytuowanym w budynku Gminy
w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
Praca w wymiarze 8 godzin dziennie od poniedziałku do piątku, 40 godzin tygodniowo. Budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
-
Wymiar czasu pracy: 1/1 etat
-
Wymagane dokumenty:
-
List motywacyjny
-
Życiorys (CV)
-
Poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów)
-
Poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy (świadectwa pracy, a w przypadku trwającego zatrudnienia- zaświadczenie o zatrudnieniu zawierające okres zatrudnienia)
-
Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
-
Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na wskazanym stanowisku
-
Oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
-
Oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1781 z późn. Zm.) (wzór zgody stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia)
-
Dane osobowe zawarte w dokumentach aplikacyjnych wykraczające poza dane ustawowo niezbędne, będą przetwarzane wyłącznie za zgodą kandydata, wyrażoną na piśmie (wzór zgody stanowi załącznik nr 2 do ogłoszenia)
-
Miejsce i termin złożenia dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne- oferty należy składać osobiście lub drogą pocztową w terminie: do 15 listopada 2024 r. do godziny 14.00 na adres:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Chrostkowie, 87-602 Chrostkowo 99
W zamkniętych kopertach z dopiskiem:
,,Nabór na stanowisko inspektora ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Chrostkowie”.
Decyduje data i godzina wpływu dokumentów do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Chrostkowie. Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Kserokopie składanych dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność oryginałem.
Konkurs zostanie przeprowadzony dwuetapowo:
Etap I- spełnienie warunków formalnych
Etap II- rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami.
O dokładnym terminie rozmowy kwalifikacyjnej osoby zakwalifikowane do II etapu zostaną powiadomione telefonicznie.
-
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chrostkowie.
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chrostkowie
Maria Majewska